Monday 8 August 2016

#3 Kisah Qaseh

Teks: Muhaini Mahmud

Kisah Qaseh saya bermula dalam bulan Mei 2013. Pada masa itu, saya memang sedang tercari-cari milk booster. Tambahan ketika itu saya masih lagi menyusukan Fakhri Uzair Adha yang berusia setahun setengah. Niat di hati untuk anak yang kedua ini, nak sangat lengkapkan penyusuan sehingga 2 tahun. Pada masa yg sama, saya juga mengamalkan kapsul habatussauda untuk 'tambah susu' niatnya.

Suatu hari, sedang saya melayari FB, saya ternampak posting Cikpuan Noor Hasyimah Idris berkenaan Qaseh Gold Adinda. Saya sangat kagum dengan beliau yang masih menyusukan anak juga dan pada masa yang sama hasil susu perahan juga sangat memberangsangkan. Saya mula terfikir, jika sekarang ini hanya ambil habatussauda saja tapi kalau Qaseh Gold Adinda ada banyak lagi bahan di dalamnya dan bukan saja habatussauda, ada kurma, madu, delima, buah tiin, dll yg rasanya kalau nk mkn satu-satu setiap hari memang tak termampu. Tambahan pula saya sedang berPJJ dengan suami yang mendapat tawaran kerja di Kuala Lumpur. Saya dan anak-anak pula di Kuala Terengganu. Siapa yang PJJ dgn 2 anak kecil yg aktif, mesti tahu macam mana rasa penatnya kan? Letih adalah antara masalah saya juga, sememangnya bila badan letih, penghasilan susu pun akan terganggu. Tanpa menunggu lama, saya terus sahaja menghubungi beliau dan bermulalah urusan jual beli. Saya  jenis yang tidak banyak sangat nak tanya :halal atau tidak, ada kelulusan KKM atau tidak. Melalui pembacaan dan perkongsian di FB, saya yakin ia produk yg bagus dan dijamin halal n selamat😉😉😉.

Mula-mula makan QasehGold ni, saya makan sehari sekali sahaja 😅😅😅. Kononnya sayannnggggg sangat sebab takut habis. Tapi bila saya baca semula post Cikpuan Noor Hasyimah, saya terfikir lagi: Hmmm.....kenapa selepas makan, tak rasa sama mcm yg beliau kongsikan? Rupa-rupanya saya makan tidak mengikut sukatan yang betul. Jadi, selepas itu saya pun ambil seperti yang dicadangkan. ALHAMDULILLAH, saya bersyukur sebab kesannya sangat positif. Masalah letih tu memang dapat diatasi. Waktu rehat tghari pun tidak terfikir nak landing kat mana-mana untuk berehat-rehat. Duduk rehat di kerusi pun sudah memadai 🙊🙊🙊🙊🙊
Oleh kerana manfaat yang cukup banyak dalam QasehGold ini membuatkn saya masih lagi amalkan sehingga kini. SEBAB? Ia membantu memudahkan saya mengamalkan makanan sunnah ini setiap hari. Qaseh bukan ubat. Qaseh ini gabungan minuman botanik daripada bahan-bahan yang terpilih yang telah dikaji khasiatnya. Saya yakin sebab saya sendiri pergi ke kelas sunnah food dan perunding kesihatan utk Qaseh juga adalah seorang Pengamal Perubatan.

3 comments: